Thursday, June 28, 2007

طظ طظ طظ......!!!!؟

أنا مضطر أقطع الموضوع المكلكع اللي كنت بكتب فيه و أكتب عن حاجه تانية
الموضوع انه اخويا
محمد البنا, اللورد ( مش عارف ليه أنا مسميه كده يمكن علشان انا حاسس انه ينفع لورد أو يمكن علشان بيفكرنى بمحمود الخطيب). المهم ما علينا.
الاسبوع اللي فات قرر محمد انه يوقف الكتابة في المدونة بتاعته علشان فى ناس بتهاجمه و بيخسر ناس من أصحابه إلى أخره زى ما هو كاتب في جواب الاستقالة المنشور على مدونته, و طبعا انا كتبت كلمتين في هذا الحدث بصراحة كانوا من قلبي, والناس طبعا كتبت .....الخ.
الموضوع بقى إيه انا مبسوط انه عمل كده!!!!!
ليه بقى يا فالح هو أنت فرحان في أخوك؟؟؟؟؟
ده حتى المدونة بتاعته مش منافسة للمدونة بتاعتك واصلا ما حدش بيجيلك في المدونة بتاعتك إلا ناس تتعد على أصابع اليدين بس تكون لواحد مبتورة احد ذراعيه. (طبعا ان معتز بيهم جدا و ربنا يبعد عنهم العين لحسن من غيرهم ابقى قاعد زى ال......).
لا طبعا ابسولتلى أنا فرحان علشان حاجات تانيه :
اولا : الواد محمد عندي أهم من المدونة و اللي فيها و حتى من الشبكة العنكبوتيه كلها (حلو المصطلح ده) ولما يكون في حاجة تعباه و يتخلص منها حتى و لو مؤقتا ده بالنسبة لي يبسطنى.
الحاجة التانية إن في نظرية في الحياة أنا شخصيا مش عارف أطبقها حتى الان و هي نظرية (طظ) ايوه طظ طظ طظ . يعنى إيه؟؟؟ يعنى طظ فى كل الحاجات اللي تأثر على حياتك بالسلب أو تتعبك أو تخليك مش عارف تعيش. إيه يعنى اتخلص منها طالما إنها مش في الدين أو حاجة مع ربنا ( طبعا باستثناء الزوجات. بهزر طبعا ) و اللي عمله محمد انه طبق النظرية دى حتى و لو مؤقتا و حتى لو لم يعلن ذلك و كمان حتى لو هو مش عارف النظرية دى أصلا او مش مقتنع بيها.
هييييييييه عقبالى لما أقول طظ لحاجات كتير مكلكعه حياتي.
بس خلاص
سلام

4 comments:

Horas said...

تعليقا علي رأيك والسببين الي مخلينك مبسوط انا أري انه كان ممكن يحقق الي انت ذكرته بس مش بشكل سلبي بالإنسحاب زي ما انا شايفه وكتير من الأصدقاء كان ممكن يقول طظ بأنه يتجاهل هؤلاء اللذين ضاقت عقولهم ولا يستمع ولا يري تعليقاتهم من الأصل ويكمل لان ارضاء الناس غاية لا تدرك وساعتها يحقق هدوء وسكينة نفسية لقناعته بما يقول

mohamed elbanna said...

ماشى يا على يا ويكا
ظبط انت فى مصر ام الدنيا ياسيدى
ربنا نجدك من حر الصحراء
وياريتنى بجد اعرف اقول طظ
نفسى لكن مش عارف
وشكلى مش هاعرف

Weeka said...

حورس كلمة طظ لا تحتمل هذا التفكير و التخطيط حتى اسئل عمرو منير

Weeka said...

شكلها جينات و ما لهاش حل يا لورد امرنا لله